torsdag 8 oktober 2009

Soc

Ansöker om försörjningsstöd där varje månad sedan September 2009.
Har haft pengar från dom en period tidigare.
Deras krav på mig är att jag ska söka jobb.

091001 Idag behöver jag inte söka jobb för att vara berättigad försörjingsstöd.
Är sjukskriven sedan 090917 till den 091017.

090929 skrev jag detta i ett mail till en vän.
Varför jag lever på Soc.
Gick på ung resurs direkt efter iv programmet. Vinter 2006/2007 Fick prova massa olika praktikplaster som jag inte klarade av pga. Värk. Vart sämre. Dom avskrev mig utan att fråga mig först. Gick till ams och bad dom om hjälp. Hände inget direkt förens hösten 2008. Då skulle jag utredas. Sagt och gjort de gjordes.At som gjorde utredningen var snäll och trevlig och dom andra tanterna med. Kan inte kalla dom annat då dom var närmare 60. Tanterna skulle också utredas. Fick också träffa en socialkonsulent. Och hon var mindre trevlig. Tyvärr.
Utdrag ur brev till soc... Skall väl också tilläggas att jag och Socialkonsulenten inte kommer överens riktigt och att hon behandlade mig illa med kränkande ord och påståenden. De har både jag och min mamma talat om för hennes chef. Dock utan någon vidare reaktion. Socialkonsulenten ansåg att de bästa för mig vore att flytta och bryta all kontakt med min mamma. Vilket jag själv ansåg vore alldeles fel då hon är en väldigt viktig person för mig.

Utredningen visade att jag inte kunde jobba heltid iallafall inte till att börja med.
Fick erbjudande att gå på något som kallas basen.
Där man syr,målar krukor, bakar, lagar mat, krattar löv och liknade hemarbete.
Stället är i första hand till för tidigare dömda, missbrukar och liknade människor med svåra problem. Inte för Funktionshindrade eller personer med värk och sjukskrivning.
Vägrade att gå där, då talade ams om för mig att dom inte har något mer att erbjuda.
Så nu lever jag på soc och söker jobb jag inte kan ta.
Livet är inte alltid enkel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar