måndag 14 december 2009

Julen hos mig

Hur är julen hos mig... ?? Maten,Paketen,Pynt och annat.


Hos mig är julen lite annorlunda än hos andra.
Oftast så är de bara mamma och jag hemma på julen..
Min pappa, hans fru Say och lillebror Martin är ofta bortresta hos Says föräldrar över jul och nyår då dom bor i Thailand. Mina andra bröder firar julen på sina egna vis.
Sedan ganska många år tillbaka firar vi jul med mammas svägerska Bitte och hennes två barn med sambo och barn. Min moster och kusin jobbar ofta på julen.

Mammas och mitt julbord i år kommer att innehålla:
Köttbullar
Jansson
Ägg halvor med skagenröra
Leverpastej
Julskinka
Bröd
Ost
Smör
Salt Gurka
Tomat
Omelett med svampstuvning
Julmust
Kex
Ost
Frukter
Lax
Skumtomtar
Knäck


Sen äter vi alltid julbord hos Bitte också på kvällen.

Paket köper vi inte till varandra av ekonomiska skäl. Dock så brukar vi spela paket spelet och då köper alla två paket var för 50kr/styck.
Mamma och jag köper inga paket till varandra heller...


Pyntar gör vi inte så mycket bortsett från lite tomtar och en liten mini gran med belysning.


Bortsett från Julafton så är vi mest hemma och tar de lugnt.


Hur firar ni jul med mat,paket och pynt???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar