söndag 15 augusti 2010

Jämvikt

Detta med att skriva bra blogg inlägg är himla svårt.
Man vill inte skriva allt för privat och samtidigt skriva sådant folk vill läsa om. Eller är de inte så? Känner att jag har svårt att veta vart gränsen går men ska försöka att bättra mig. Jag har ju ett antal läsare här och vill ju att dom ska komma tillbaka.
Och jag skriver ju inte speciellt ofta förutom alla siffror jag uppdaterar och checklistan. Och ibland ett inlägg på startsidan för att berätta att jag uppdaterat undersidorna eller vad man ska kalla dom.
Men de är ju något som händer i vardagen och som jag skriver upp och skriver in i datorn vid tid och de brukar vara en liten helgsyssla. Att blogga om annat än viktväktarna har bara inte blivit av men ska försöka berätta lite framöver.


Jämvikt: Går bra, inne på min andra vecka nu och på måndag går jag in på tredje veckan. Ätit samma dagliga sen jämvikten började och de kommer nog fortsätta att vara så. Men de tycker de är lagom med pro points att äta varje dag och vb räcker gott för att lyxa till de på helgen eller vid speciella tillfällen.


Möten: Eftersom de är jämvikt nu måste jag väga mig varje vecka. Stannar dock inte alltid kvar på mötet då jag inte alltid haft tid till de. Hittills missat ett möte efter semestern. Men vägt mig och de är viktigast. Ska försöka att inte missa några möten framöver då man har nytta av dom och man lär sig olika saker varje gång.


Maten: Funkar bra och jag har vissa dagar svårt att äta upp alla min 35 pro points. Är så van med 29pp jag hade under viktminskningen. Men försöker och jag blir bra mätt alla dagar och kan lyxa till de utan att känna mig misslyckad. Som tex en bulle ibland eller lite glass.


Träning: Har haft sommar uppehåll men börjat igen och ska försöka hinna/orka träna varje vecka. Får ju inte träna vid minsta antydan till migrän.

Nya små mål /utmaningar

En ny grönsak/frukt
snälla ge mig förslag på en god frukt/grönsak har ingen ide alls på vilken ny sort jag ska testa.

En ny god vana svårt då jag själv tycker jag har goda vanor nu. Men man kan ju alltid förbättra sig på den saken. Förslag tack.



Har uppdaterat undersidorna ovan så bara att kolla in. Snart kommer de en ny som heter Guldmedlem där jag kommer lägga in min vikt efter jag blivit guldmedlem och vikten kommer ej skrivas in på Min Viktminskning  eller Jämvikt för då är de ju klart.




2 kommentarer:

  1. Härligt att höra att det går bra med jämvikten.

    Ny frukt: Gå till avdelningen med exotiska frukter och ta någon som du inte ens vet vad den heter. =)
    Ny vana: När du vaknar på morgonen så ligg kvar några minuter och sträck på dig, sträck rygg, ben, armar och hela vägen ut i fingrarna, brukar vara skönt men jag glömmer det för ofta.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hej Petra, det var längesen! Har inte ditt nummer så skriver här på bloggen, hoppas du läser.
    Vore kul om du hörde av dig någon dag, du har väl mitt nummer? Kan ju ses, ta en fika..
    Vad kul för dig att du gått ner så mycket i vikt.

    Släng iväg ett sms nångång :) Emma

    SvaraRadera