torsdag 1 juli 2010

Långt inlägg...

Är verkligen ur kass på att blogga… Började förr förra veckan på denna text… men blir ju aldrig klar…
Vet att jag är dålig på att uppdatera men försöker. Vikt, mått, steg och checklista är inte så jobbigt för de är ju något jag håller koll på här hemma och ändå skriver in i datorn men texter om vad som händer, vad jag tycker och känner är desto svårare. Får ibland en tanke. De ska jag blogga om. Men oftast när jag är lång ifrån datorn och bloggen. Och när jag väl är hemma vid datorn så har jag tappat bort allt de jag tänkt skriva. Minnet…

Försöker verkligen att vara strikt nu med vad jag äter då jag inte har långt kvar till målvikt och vill bli klar innan sommaren är slut. Har 0,8 kilo kvar att gå ner på vv. Sen är jag i mål och ska gå jämvikt i 6 veckor.  Och allt detta vill jag bli klar med så länge jag får hjälp med vv kostnaden. Får nämligen hjälp med den kostnaden för 4 månader. Har använt 2 snart. Ska kolla mer exakt någa dag hur många veckor= möten jag har kvar. Mitt vv är stäng två veckor under sommaren med. Så ska nog klara de. Gäller bara att hålla koll på vad man äter. Svårast tycker jag de är när man bli bjuden på mat. Vart de för ett tag sedan på en finare restaurang  här i stan. Var en pasta eller fisk att välja mellan men fisken var tydligen inte god fick vi höra, så valde pasta. De var färsk pasta med gorgonzolasås och fläskfilé och ruccola och lite riven ost uppe på. Super gott verkligen. Orkade inte ens äta upp allt. Men super svårt att beräkna hur många pp de var. Tog i lite och hoppas de räckte och hade massa kvar av min vb och hade planerat bra mat dagen efter och de blev minus på vågen.
Försöker även hålla mig borta från godis och andra sötsaker. Vid godissug äter jag vv bars, chokladbit  eller sommarpolly. Vv barsen är super bra till fikat. Mättar bra och man klarar sig till kvällen och lite/mycket  söta är dom. Beror på vilken sort jag väljer har tre favoriter. En banan, en med röda bär och en med ljus choklad och crisp.

Midsommaren har gått bra. Gjort bra val fast de inneburit massa god mat och glass och tårta. Och så klart jordgubbar. Hoppas på minus på vågen på måndag och sen är de två veckors uppehåll från vv. Men de ska nog gå bra. Planerar ju alltid vad jag ska äta för lunch varje dag och även kvällsmat vissa dagar. Mest fredagar och lördag och speciella helger. Annars springer de lätt i väg i pp.
Fick höra av en vän som jag inte träffar så ofta att hon tyckte jag blivit smal. Roligt. För jag var ju inte direkt jätte tjock när jag började.  Men de märks en hel del på kläder och så. Och de är roligt. Totalt nu är de 10,8kg jag gått ner. Vännen vart lite nyfiken över hur jag lyckats och berättade men hon verkade lite skeptisk till vv. Men jag tycker de är helt klart den bästa metoden. De är viktminskning och inte bantning med konstiga idéer som inte funkar. Utan ett sätt att lära sig att leva. Och hålla sig till en hälsosam vikt och äta bra.

Har samlat streckkoder från vv’ s frysta rätter och idag kom träningsdvdn ska testa den någon dag.
Hoppas den är bra. För är ju ett sätt att träna inne hemma i vinter. Är verkligen skit dålig på att träna just nu. Beror delvis på ägarbyte och lokalbyte av power plate och för att tiden inte räcker till. Förstår inte tiden springer bara iväg. Och nu är de super varmt vilket påverkar min kropp lite negativt med lätt huvudvärk vid för lite vatten. Typ för ofta. Funderar på att köpa gåstavar… Men kommer jag använda dom?? Ser de inte lite tantigt ut?? Nej nu får de vara slut på den lata jag. Måste försöka börja träna lite. Så de får bli att köpa dom där stavarna och börja promenera.

Är de något speciellt ni vill att jag ska blogga om så skriv en kommentar eller skicka ett mail
speedgirlgirl SNABEL A hotmail.com hoppas ni fattar och kan lista ut min mailadress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar