lördag 2 april 2011

Del 7 EDS Utredning


110324 Återbesöket hos EDS läkaren

Helt ny utredning gjordes. Och även ett släktträd ritades.
Han ville även att min moster och morbror skulle utredas om dem själva ville. Så har pratat med dom och dom tackade ja. Så mailade i väg deras personnummer till EDS Läkaren.


Pratade även om massa annat då jag hade en del frågor sedan sist.
Punktar upp de nedan.

*Remiss till  hud, ögon, ekg och ultraljud av hjärtat samt tandläkaren lovade han att fixa.  Bekräftelse från hud har redan kommit = vecka 13. Väntetid 1 månad.

*Intyg lovade han att fixa så jag har de under nästa vecka = vecka 13 och de kom som han lovade.

*Medicin har i dag en morfin liknade tablett att ta vid behov. Men han skulle kolla upp om de inte finns något alternativ jag kan ta varje dag för att slippa smärttopparna och få en lindrigare värk som gör att jag slipper ta behovs medicinen så ofta. Dock hade jag lite krav och med min blödarsjuka begränsas utbudet en del. Så han lovade att fundera.


*Basal kroppskännedom berättade om att jag tränade de. Och att jag blir sämre. Han talde om att dom övningar vi gör är skadliga för min kropp. Så har meddelat berörda om de.

*Ortopedtekniska fixade själv en tid dit, vilket han tyckte var bra.

*Slemlösande medicin recept, kommer inom kort, att  använda vid förkylning då jag har svårt att andas. Så att jag bli friskare fortare.

*Kurator. Han talade om att om jag ville så finns de en sådan att få tider hos. Den personen kan hjälpa till med saker och även bistå med hjälp med myndighet och liknade.

*Träning Power Plate. Jag får gärna testa men han erfarenhet av de var inte så stor.

*Proverna som togs sist jag var där, var bra. Ändå som var något upphöjt var några inflammations prover. Dock var dom så låga att de inte var något man går vidare med.

*Rätt till anpassat stol och bord talade han om att jag har. Han vart nästan lite arg när jag talade om att de var strul kring de.

Besöket tog 2½ timme. Så var rejält mör i kropp och huvud efter de besöket.
De var mycket att ta in. Men nu är de klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar