onsdag 1 december 2010

Ledsen och arg...

Trött på allt, trodde en Rehabsamordnare skulle hjälpa en, inte bara hänvisa dit och dit och dit. Känns skit just nu. Orkar inte. Är ledsen. Skickade massa frågor till henne. Och hon hänvisade bara till att de måste hon prata med den om och jag måste ta massa med saker med läkarna. Den ena är inte insatt och förstår inte vad jag säger. Den andra har inga tider. Så trött. Just nu känns lösningen jätte långt borta.
Behöver ett intyg för att få mer pengar till mat då jag blivit laktosintolerant, Men de tycker dom att jag kan ta med läkaren nästa år när jag ändå ska dit för att prata om läkarutlåtande. Om jag ens får en tid för de... Behöver en tid att få hjälp att ta hand om mina överrörliga leder och bad henne fixa de. Vad fick jag till svar? Ring och kolla om den eller den sjukgymnasten har tid? Är de inte hennes sak att ordna sådant. Jag skulle ju få slippa sådant. De var ju sagt så. För att jag ska orka, Men som sagt man måste vara frisk för att vara sjuk... Hoppas att de blir lugnare när jag väl fått iväg och fått igenom min aktivitetsersättnings ansökan. Jag hoppas på heltid. Så jag får tid att ta hand om mig själv.

Några timmar senare. Pratat lite med mamma. Hon tycker jag ska skita i allt ett tag. Och ta hand om mig själv så jag får återhämta mig och må bättre.
Vi kom fram till att jag ska ringa till sjukgymnasten på vc för att få tid för få hjälp med mina leder samt gå till ”M” om hon skickar en tid. Då hon är bra på smärthantering.


Ska vara ett stor möte med ams, rehabsamordnaren, soc, och team linus = ett samordningsförbund på min ort. Där hoppas jag få lite mer klarhet i saker och då kanske alla parter förstår lite bättre än när man mailar. Detta är planerat att bli innan jul. Men om de blir så de är inte säkert. Men hoppas de. 


Vart på apoteket idag och hämtat ut mina värkmedicin plåster.
Tjejen i kassan tyckte de var konstigt att jag inte blivit informerad om vad som gäller när man får sådana plåster. Tex. Att jag inte får ta några av mina andra mediciner mot olika typer av värk. Hon tyckte jag skulle få remiss till smärtläkare. För läkare på vårdcentraler är inte kunniga i att laborera fram rätt smärtlindring. Får kolla vad ”M” tycker. Hon har tydligen jobbat på smärtklinik innan.


Har julpyntat bloggen med, hoppas ni gillar de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar