onsdag 14 oktober 2009

Otrevlig överraskning

Har fått datum och tid för mötet nästa veckan.
Fick dock en otrevlig överraskning med brevet.
Den från ams som kommer närvara är min gamla handläggare på ams Agneta.
Och den andra som kommer närvara är min handläggare Henrietta som jag fick som extra i samband med att dom ville att jag skulle gå på basen. De var dessa två som avsade sig mig bara för att jag ville arbetspröva istället för att gå på basen och måla krukor.
Att man behöver tänka för att må bra förstår dom inte.

Kommer maila rehabsamodnare Tove om detta.
Har frågat min mamma om hon kan tänka sig att vara med på mötet och hon har lovat att följa med. Och hon var även med när dom avsade sig mig.

Mailade en tjej på Sveriges Fibromyalgiförbund igår. Fick ett väldigt trevligt svar.
Hon tyckte att läkaren behandlat mig illa. Så får de tydligen inte gå till.
Fick tips av henne att ringa patientnämnden.
Gjorde de idag och dom sa att så får de inte gå till.
Var helt anonym när jag ringde. Hon tyckte jag skulle ringa till chefen på vårdcentralen och berätta vad som hänt. Om jag själv inte ville ringa så fick jag återkomma men då var hon tvungen att veta vad jag heter. Ska fundera på de.
Hon tyckte även att jag ska tala om för Rehabsamordnare Tove att jag funderar på att ringa chefen på vårdcentralen. Så här funderar jag på att skriva i mailet till Tove.

Har pratat med patientnämnden och dom tycker jag ska ringa chefen på vårdcentralen. Med tanke på att Rolf ej ville hjälpa mig med värken och för att han inte befattar sig med Fibromyalgi. De är för dom ett dåligt beteende.


Har fått reda på att Fibromyalgi är en riktig diagnos och har ett diagnosnummer.
Och de skrev en tjejen på Sveriges Fibromyalgiförbund så de borde ju var sanning.
Där hade läkaren Rolf fel.


Bort sett från allt detta så har väl dagen varit bra.
Ingen huvudvärk hittills idag vilket jag är glad över.

1 kommentar:

  1. Men jag blir då alldeles förskräckt då jag läser om hur du behandlas...!!!?!!!

    Stå på dig och ge dig inte! Önskar dig all lycka till och kommer att kika in här och hoppas att du uppdaterar så jag får läsa om hur allt går för dig.

    Massa varma hälsningar Pia

    SvaraRadera