lördag 22 maj 2010

Shopping, varm väder och viktminskning

Ska försöka att bli bättre på att blogga. Men lusten finns inte alltid där...

Har shoppat en del på sista tiden. Var välbehövligt dels för att jag gått ner i vikt och för att jag inte har så mycket kläder. Vad har de då blivit. Ett par tränings/mys byxor, vår skor, Jacka/tröja med blixtlås, 2 toppar, strumpor korta och långa, en tunika, en topp med halv långa ärmar, trosor, 2st linnen sen kanske de är något mer som jag inte kommer ihåg. Har dock fått allt detta för bra pris då jag lyckats med att handla när de varit erbjudande.
Nu skulle jag bara behöva 3/4 leggings och även tränings/mysbyxor i samma modell.
Blir lite varmt att gå i jeansleggings hela sommaren. Är mycket roligare att shoppa kläder nu när man är smalare och har blivit av med tjockis magen. Man blir ju mycket snyggare i allt då.
Har dock lite kvar att gå ner kvar men de är så lite att de inte kommer märkas så mycket bortsett från på vågen då. Handlar om ungefär om 3 kilo.


Varit varmt och skönt väder idag. Vart lite shopping på stan sen vart de en sväng till min kusin med familj. Vart bjuden på fika där och passade på att sola lite.


Tänkte skriva lite om min viktminskning men vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Tycker de funkat väldigt bra att hålla sig till dom 29 dagliga jag har och till min veckobonus på 35.
Har försökt att inte använda vb i veckorna utan spara de till helgerna eller när de sker något oväntat eller man blir bortbjuden. Börjar kännas lite motigt nu men de beror nog på värmen och att jag snart är i mål. Men har bestämt mig för att jag ska klara detta. Så jag sedan kan gå jämviktsprogrammet och sedan kan bli guldmedlem. Vart +- noll i onsdags här hemma men minus på vv i måndags så hoppas verkligen på minus båda vägdagarna som kommer. Även om vv är viktigast då de är de som gäller för jämviktsprogrammet och för att bli guldmedlem.


Vill rikta ett stort tack till min mamma för att du står ut med att äta den maten jag äter och för att du låter mig planera maten här hemma.

Och ett lika stort tack till Carina min msn och sms vän som stöttar mig i detta och ger mig bra och värdefulla råd. Och som plockar upp mig när jag är på väg att ge upp. Nu ska VI fixa dessa sista kilon så vi sedan kan gå jämviktsprogrammet och njuta av sommaren/hösten. Vad ska bli målet???


Tack för idag. Återkommer förhoppningsvis snart igen. Bara lusten finns...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar