onsdag 6 oktober 2010

Jakten på Diagnos del 6 101003

Ja bara att fortsätta på historian sen igår. Har funderat en del på de där med B12 brist. Hade en aning om att jag läst just om B12 när jag läst på om fibro. Frågade min kunnig fibro och fb vän idag. Och fick bekräftat de jag misstänkte.
Väldigt många med fibro har B12 brist. Varför vet dom inte och läkarna verkar inte var medvetna om de utan de är ett konstaterande. Blir väl så med dagens internet och man kan träffa folk över hela världen. 
Denna har jag kommit fram till. De är mina åsikter finns inget bevisat i sjukvården.

Personer med Fibromyalgi och/eller EDS (Ehlers Danlos Syndrom)

Har ofta B 12 Brist
Länk B12 Brist
Länk B12 Brist

Orsak till detta??

Möjliga orsaker:
Glutenintolerans
Laktosintolerans
Ensidig kost
Annan orsak
En slump

Imorgon är de i alla fall dags för första sprutan. Ska fråga sköterskan om hon kan fråga läkaren om han vet varför jag har B12 brist. För jag tror inte att de är en slump att jag har de. Men risken är ju den att han tycker de räcker med att jag vet att jag har bristen.  Och inte varför. För jag äter ju allsidig kost så de beror de inte på i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar