torsdag 8 oktober 2009

Mera Krångel

090930

Dessa myndigheter....
Blir så trött.... Trodde jag skulle få en lugn dag idag men de sket sig när posten kom...

Liten resumé för att minnas vad som hänt innan..

17/9. Var på min Vårdcentral för att få remiss till Neurologen och Ann-Marie som är EDS kunnig. Han skrev remissen och sjukskrev mig en månad till den 17/10-2009.

Jag lever ju på soc nu. Och måste söka jobb fast jag är sjukskriven.
När ”jobbet” ringer för intervju talar jag om att jag är sjukskriven och ej kan jobba blir dom sura. Får då förklara varför jag ändå söker jobb.

091001 Idag behöver jag inte söka jobb för att vara berättigad försörjningsstöd.
Är sjukskriven sedan 090917 till den 091017.


Igår 090929 hände detta. Försöker få Aktivitetsersättning istället. Har ansökt 2 gånger och fått avslag. Har nu ansökt igen men nu begärde dom läkarutlåtande. Ringde VC idag och bad dom tala om de för min läkare. Fick då reda på att en rehabsamordnare är inkopplad eftersom jag är sjukskriven en hel månad vilket dom kallar långtidssjukskrivning. Men vad hon kunde hjälpa till med visste dom inte. Om jag kunde få ett läkarutlåtande visste dom inte heller. Så får förmodligen avslag och får vänta 4 månader och ansöka igen. Bara för att jag inte hinner bli utredd på neurologen innan den 9/10 och få ett läkarutlåtande om nu inte läkaren på VC kan skriva ett sådant i tid.
Får väl leva på soc, Men de ställer en massa krav hela tiden.
Man måste vara frisk för att orka vara sjuk.



Idag 090930
Fick brev från Fk. Om att fylla i mer papper till min sjukpenning. Jag har inte ansökt om sjukpenning utan jag har sökt aktivitetsersättning. Ska ringa dom igen. Och fick till svar att så fort ett intyg inkommer så ordnar datorn så sjukpennings papper skickas ut. Oavsatt om man får söka eller inte. I mitt fall så får jag inte söka då jag aldrig jobb. Min aktivitetsersättningsansökan ligger vilande tills läkarutlåtandet inkommit.
Så lite snälla kunde dom vara iallafall..


Rehabsamordnaren ringde när jag stog i duschen. Ringde upp henne.
Trevlig människa och lite förstående. Tack och lov.
Hon har lovat att hjälpa mig med myndigheterna. Måste bara skriv på ett papper först annars får dom inte prata med henne. De kommer på posten.
Berättat för henne om min situation från början till slut.

Och den har ni ju läst ovan.

Rehabsamordnare tyckte jag trillat lite mellan stolarna och ingen som ville ta ansvar när de vart lite jobbigare.... Berättade läget nu med Ams och soc. De har ni ju läst om ovan.
Nu till de mindre roliga hon talade om.
Remissen till Neurologen och Ann-marie är borttagen.
Remiss är skickad till Reumatologen istället. Ska ringa dessa ställen bara för att få de bekräftat imorgon när dom har telefontid.
Någon tid till reumatologen har ej kommit.
Och något läkarutlåtande kan jag inte få förens utredningen är klar.
För han vet ju inte hur framtiden ser ut.
Och Rehabsamordnare kan heller inget göra förens utredningen är klar.
Dock ska jag be soc ringa henne. Och hon ringer mig om hon får reda på något av soc.
Bad om papper på att remiss är skickad till reumatalogen för att ge till soc. Men hon sa att dom kan ringa henne istället.

Så imorgon blir de att ringa Soc, Neurologen, Reumatologen...
Nu ska jag vila. Tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar