måndag 16 november 2009

Remisser och annat

Snart har de tagit en vecka att skriva detta inlägg. Men idag blev de äntligen klart. Tur att Word finns så man kan skriva lite i taget.

Värkkursen. Har bestämt mig för att gå den. Ringde och meddelade Rehabsamordnare Tove de i Tisdags. Hon talade om att de blir efter jul.

Journaler Smärt och Rehab. De är verkligen ett stort problem de. Fick i tisdags igen bara läkarens del. Men de saknades fortfarande från psykologen, sjukgymnasten och arbetsterapeuten. Men orkar inte maila och klaga igen. Skiter i de nu. I Onsdags kom resten av delarna. Utan att jag behövde maila. Bra.

Utredning. Har forskat lite själv i de för att hitta en bra läkare. Och hittade en på smärt och rehab. Ringde dit i tisdags och pratade med dom och berättade att min läkare på vårdcentralen inte befattar sig med Fibromyalgi. Och tyckte de var dåligt. Hon fråga satte att han inte skickat remiss till dom. Hon berättade att dom har flera läkare som jobbar med Fibromyalgi där. Frågade om jag behövde en ny remiss då jag gått där tidigare och de var jag tvungen att ha. Bad Tove Rehabsamordnare fixa de åt mig. Hon skulle prata med Rolf. Han lär ju inte bli glad men de skiter jag i. Nu är de bara att hoppas att han skriver en remiss dit för utredning angående Fibromyalgi.

Värken. Den är inte rolig men så är de. Har hållit i gång en hel del denna vecka och de gör ju inte värken bättre. Dock så verkar de som värken kommit in i en bra period då de gör ont men inte jätte ont och huvudvärken håller sig för de mesta bort och panodilen hjälper och de blir inte migrän.

Isspeedway Cloetta Center 2009
Har lovat att skriva ett eget inlägg men de kommer när de är klart. Många bra bilder finns på Ove Anderssons hemsida. Klicka Här för att komma dit.

Hemliga Resan. Vi samlades vid ett tiden vid södergården. Sen åkte vi buss vidare. Ingen visste vart vi skulle. På bussen var de en drinktävling då man skulle gissa innehållet i drinken. De var tre olika drinkar. En för killar, en för tjejer och en alkoholfri. Ja drack juice då drinkarna innehöll ananas. Mamma tyckte de var jätte svårt att veta vad drinken innehöll. Och de var inte många som hade rätt. De var också en ost tävling då man skulle provsmaka 5 olika ostar och gissa vilken ost de var. De var lika svårt de. Första stoppet bussen gjorde var i Gränna. Där vi fick fika, lyssna på polkagris historia och tillverka egna polkagrisar. De var jätte svårt då degen om man kan kalla det. Var seg och stelnade fort. Bild på mammas och mina polkagrisar kommer i ett eget inlägg. Efter de fortsatte bussen sin hemliga färd. Nästa stopp vart i Vadstena där vi var på glasbruket eller vad de hette. Där berättade en man hur dom tillverkade glas i olika stilar och former. De fanns skålar, vaser, ljuslyktor, och massa annat. Dock väldigt dyrt. Efter de fortsatte bussen sin färd. Näste stopp vart hemma i Motala. Vi stannade vid en lokal i södra allen. Där bjöds vi på förrätt i form av en skål med räkor och grönsaker och rostat bröd. Efter de vart de Potatisgratäng, snitzel , sallad och bea-sås. Efter maten var vi uppdelade i olika grupper och fick tävla i tre olika grenar. Första var grodor man skulle trycka på så dom hamnade i en hink, andra var pasta man skulle trä på ståltråd och tredje var att lägga pussel. Varken mammas eller min grupp vann. Men de var roligt ändå. Efter de var de kaffe/te och rulltårta med grädde. Sen satt man kvar och prata ett bra tag efter de. Var hemma vid halv ett tror jag. Hela dagen var jätte rolig och maten var god. Tack Sven och Birgitta för denna trevliga dag.


Ljusparty. Snart är de dags. Totalt blir de 11 gäster + ett barn. Pratade med Sophia i fredag där vi gick igenom antal gäster och lite annan info inför partyt. De kommer bli jätte bra. Hon kommer bara att tända doftfria ljus under partyt. Men självklart kommer hon att ha med doftljus och doftprover med. Nu är de bara jag som ska bestämma mig för vad jag vill ha. Har tittat på tre saker:



Dom svart/vita teljus och votivljushållarna.


Dom tv andra finns inte på partylites hemsida tyvärr.


Möte på Team Linus. Henrietta ringde i fredags för att tala om att de var möte på måndag. Som tur var hade jag inget planerat. Henrietta är den personen i samordnings temat som ska ordna med aktivitet. Hon hade bett Kerstin från Kommunen att medverka på mötet idag då hon ordnar praktikplatser. Vi diskuterade lite vad jag kunde tänka mig. Vi kom fram till att Kerstin skulle kolla lite och att Henrietta ska kolla med Tove när värkkursen blir och maila datumet till mig och Kerstin. Då jag inte kan ha två olika saker på gång samtidigt. Utan under tiden jag går värkkursen så ska jag ägna mig helt och hållet åt den.




Piraternas Julkalender 2009 finns nu att köpa. Kostar 25kr/styck.
Vill du köpa en är de bara att höra av sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar