lördag 16 januari 2010

ViktVäktarna första mötet och lite annat

Bestämde mig efter jul att de var dags att försöka ta tag i vikten igen. Gjorde ett försök förra året men misslyckades. Men nu har Viktväktarna kommit med ett nytt program som verkar mycket bättre och sundare. Man får äta mer och matens Pro Points beräknas på ett helt annat sätt nu än tidigare.

Skulle gått till ViktVäktarnas möte redan den 4 januari. Men vart tvungen att ändra på de.
Men den 11 januari skrev jag in mig på ViktVäktarna med en vikt på 71,6kg.
Hemma på morgonen vägde jag 70,8kg.

Så mina 10% mål ligger på
Hemma 63kg
ViktVäktarna 64kg

Mina delmål och belöningar baseras på min hemma vikt.
Och jag kommer väga mig på vv på tisdagar och hemma på onsdagar.

Vad hända då på mitt första möte hos vv.
Kom dit och fick ta av skor och jacka precis som i vilken tränings/mötes lokal som helst.
Fick ställa mig i kön till kassan där jag lämnade fram min gratis första mötet lapp.
Fick lite papper att fylla i. Gjorde de.
Sedan fick jag ställa mig i en annan kö för att väga mig.
Inne i vägningsrummet vägdes jag och fick tala om längd.
Fick en ett veckohäfte Veckans Viktiga och en checklista.
Efter de fick man gå in i kursrummet och sätta sig.
De var väldigt mycket folk där så ena kursen på kvällen blev inställd.
Bara dom som var nya för dagen fick vara kvar.
Där gick konsulten igenom programmet och man fick en pärm med lite material och sin Pro Points Budget.

Dom fyra första veckorna kommer tydligen innehålla lite speciella teman där man får ett häfte att sätta i sin pärm.
Vecka 1 Mat (fick på första mötet)
Vecka 2 Mättnad
Vecka 3 Motion
Vecka 4 Motivation


Köpte med mig butiksguide, restaurangguide, checkkalender och kalkylator hem.
Vart även en påse med pastasås, chips och en kartong med bars.


Nu väntar jag tills på tisdag då de är dags igen. Hoppas verkligen inte första kursen blir inställd då utan att den blir av. Misstänker att de blir två kurser vid varje tillfälle nu i tre veckor framåt eftersom häftena/teman ska presenteras då.
Men återkommer efter tisdag hur de gick med vägningen och kurserna.


Kommer vid tid uppdatera checklistan här på bloggen varje dag.. Men de är som sagt om jag hinner. För jag skriver den nämligen varje dag i pappersform.

Vikten kommer att läggas ut här varje Onsdag men både vv's resultat och hemma resultatet.
Måtten kommer att läggas ut här ungefär 1 gång i månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar