torsdag 23 december 2010

Uppdatering

Underhålls sprutor B12
Dags för nästa spruta torsdag den 16 december och de gick bra. Dock var de inte sköterskan ”L” utan en kille. Dock var han inte lika bra som ”L”. För ”L” har en bra teknik som gör att de inte gör så ont.

Fryser
Ja de gör jag ständigt, tyvärr. Inte alls kul att gå ut men har min varma dunjacka som tur är. Inne sitter jag mest under värmefilten och i sängen har jag både fleece filt och varmt täcke.

ViktVäktarna Guldmedlem
Vecka 48 var vv stängt. Konsulenten bortrest.
Vecka 49 -0,1kg
Vecka 50 -0,0kg
Vecka 51 -0,2Kg
Vecka 52 Stängt
Vecka 1 Blir i nästa blogg inlägg.


Praktiken
Vart sjukskriven vecka 48 och vecka 49 ledig hela veckan pga heldag på helgen. Var uppe för att ordna några saker och de är verkligen kallt inne. Man kan ej ta av sig ytterkläderna och de finns inget vatten. Så de går inte att gå på toa och man inte dricka en kopp te för att värma sig. Misstänker att jag inte får vara kvar där för ams. Nu har dom ordnat så nu är de varmare och vatten finns. Vilken tur. Men tror ändå tyvärr att de inte blir någon fortsättning. Vart fortsättning fram till nya mötet i januari. Men jag ska jobba hemma med dom kunder jag har. Inget annat. Dom pratade om att de måste anpassas om jag ska vara kvar. Men vem ansvar de är verkar ingen ha koll på. Så ofantligt trött på detta strul. Orkar inte med dom.

Möte Praktiken (om fortsättning)
”A” handläggare på ams och min rehabsamordnare ”E” kommer att närvara. Och jag, min mamma och min chef på praktiken. Chefen på praktiken kanske inte kan närvara. Men de märks. Chefen på praktiken närvarade ej. Vart fortsättning till januari som jag skrev ovan. Annars så pratade vi lite om ansökan jag ska skicka in och om EDS utredning.

Arbetsförmåga bedömning
Bara psykologbedömning kvar. Dock så är de ams ansvar. Dom har dock inte hört av sig om hur de blir.  ”A” på ams har nu skickat iväg en remiss. Första mötet borde bli innan jul och de andra efter jul. Det första mötet lär inte bli innan jul. Är inte långt kvar alls. Så de blir väl i januari.

Ansökan Aktivitetsersättning
Saknas läkarutlåtande och psykologbedömning.
Läkarutlåtande, kanske jag kunde få en tid hos en läkare i januari för att diskutera de. ”E” har lovat att fixa och boka den tiden. Samt att vara med om de är läkare ”R” som ska skriva. Psykologbedömning är ams ansvar att fixa. Väntar på första tiden. Kommer invänta tills EDS utredningen är klar med. Har äntligen fått min vårdcentral att skicka en remiss.

Stor möte med soc, team linus, ams och rehabsamordnaren
Har ännu inte fått någon tid…. De blir inget möte. De behövs inte säger dom.

Sjukgymnasten (hjälp med ledöverrörlighet)

Vårdcentralens sjukgymnast som konstaterade min ledöverrörlighet, ska sluta. Och tid till någon annan finns tidigast januari/februari 2011.

Må Bra Rehab (hjälp med ledöverrörlighet)
Ringt, dom ska återkomma. Men när? Verkar ta tid.

Generell överrörlighet ett tecken på EDS

Tyvärr blir de ingen utredning. Om de beror på läkarbrist eller brist på pengar är oklart. Men forskar lite, på olika sätt för att ta reda på de.  Ja läkarbrist beror de inte på i alla fall. Mer om de finns under mail till EDS förbundet. Tagit upp detta med ”E” och hon har fått ett namn på läkare samt vilken klinik han jobbar på hon ska kolla om de går att få remiss dit. Väntar på svar… Överläkaren på min vårdcentral har skickat en remiss dit jag ville. Så nu är de bara att vänta på en tid.

Smärthantering hos ”M”
Fått en tid. 17/12 på morgonen. Jag lite konstigt var de i alla fall. Hon säger att jag måste ta de lugnt men samtidigt göra massa. Hon säger emot sig själv lite. Och att ta de lugnt när man måste följa en planering för att få pengar är svårt. Men de verkar hon inte förstå. Fick läxa att skriva ner allt jag gör i en vecka i minsta detalj. Så hon kan kolla om jag gör för mycket eller för lite. Ska bli intressant att se vad hon kommer fram till. Nästa möte är i början på januari.
Detta att skriva ner allt man gör med tider är väldigt stressande. Har gjort två dagar av sju. Vet inte om jag orkar fler. Får fundera på de.

Laktosintolerans
Äter helt laktosfrikost, funkar jätte bra. Dock dyrare. Men som jag berättat tidigare får jag ta saken om intyg när jag ändå pratar läkarutlåtande med läkaren i januari. Kanske. För garanterad en tid är jag inte. ”E” ska fixa en tid.

Träning Power Plate
Intyg från ortopeden har kommit. Får träna Power Plate.
Ska ta upp på stormötet vem som får ta kostnaden.
Blir inget stormöte. Ska ta upp de med ”E” och ”A” när mötet på praktiken är. ”E” ska kolla vem som kan tänka sig att betala.

Distanskurs fibro
Går bra, är mest som ett forum. Så går in och svarar när jag känner att jag har något att säga.

Anpassning Praktiken
Fortfarande inte hört något om de. De är ams ansvar.
Men min kontakt ”A” på ams ska sluta så hon kanske skiter i att ordna med den saken. ”E” ska kanske kolla på de när hon är med på mötet på praktiken. Vem ansvar de är vet dom inte nu. Ska bli intressant att se vad som händer…

Träff med Rehabsamordnare ” E”
Har inte träffat henne något. Och något besök är heller ej planerat. Hon kommer att vara med på mötet på praktiken.

Akutläkartid hos läkare ”R”
Intyget har kommit vart sjukskriven en vecka.
Dock så var de lite konstigt formulerat. Men så är de när man inte förstår svenska så bra.
Intyget:
Diagnos: Huvudvärk. Tilltagande huvudvärk under en vecka i samband med illamående. Vaknar några gånger under natten pga huvudvärk. XX tablett hjälper bara 2-3 timmar. Migrän tabletter hjälper ej.
Status: Normal temp, ingen nackstelhet, bt 100/55, neurologisk undersökning u.a. DT huvud u.a.
Begränsning arbetsförmåga: Multisjuk pat har huvudvärk som inte svarar på vanliga mediciner och påverkar sömnen negativt. Detta plus själva huvudvärken påverkar arbetsförmåga. 


Mail till EDS förbundet
Skickat ett mail för att verkligen kolla upp om de stämmer att de inte finns några läkare i Östergötland som kan utreda. Har nu fått ett svar…. De finns en läkare på mitt hemsjukhus som jobbar med EDS. Och som enligt förbundet är mycket bra. Har även fått bekräftat av läkaren själv som utreder EDS att han tar emot mig i den tur ordning som finns bara min vc skickar en remiss dit. Kommer begära att ”E” som är min rehabsamordnare ser till att en remiss skickas dit. Ska ta de med henne när mötet på min praktik är. Hon sa när jag berättade detta inte alls mycket. Men lovade att kolla upp saken. Har dock inte fått något svar. Blir utredning. Remiss skickad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar