fredag 23 december 2011

GOD JUL

Jul 2011

Vart lite av besöksrekord denna vecka med hittills 35 besökare, låter kanske lite med de är mycket för min lilla blogg. Och mest intressant verkar julgodis vara. Och de kan jag förstå. Hoppas ni testat att göra Bountybollarna. För dom är verkligen lätta att göra och fantastiskt goda.

Och så har är intresset för viktväktarna ökat igen och de är väl ni som tänker att börja de nya året med en resa till en sundare vikt. Till alla er vill jag önska lycka till och säga att ni verkligen valt rätt diet/viktminskningsalternativ.

Nu är allt klart inför imorgon. Slagit in alla klapparna och gjort Jansson. Kvällen har bestått av mys i soffan med lite julgodis.

Någon julledighet blir de dock inte. Är bara ledig när de är röda vardagar och så på helgen annars är de praktik som gäller. Tyvärr. Hade varit skönt med vila men de är som är. Blir ju en extra dag då annandag jul är på en Måndag.

Till alla er viktväktare: Njut av maten, välj de ni tycker är godast och över ät inte. Och ha inte ångest. För att orka vara ordentlig alla dagar så får man unna sig ibland och julen och nyår är sådana tillfällen. Och vad är ett kilo eller två när många har haft många fler att gå ner och vad gör de om de tar en vecka eller två extra att komma i mål och slippa ångesten.

Liten EDS status är nog på sin plats med.
Är just nu ganska skaplig. Peppar, peppar men inte haft någon migrän alls denna vecka. Kanske dumt att skriva så dock. Men de är sanning och de är verkligen skönt. Dock har den andra värken vart jobbig istället med ont på lite ovanliga ställen för att vara mig. Och jag har märkt dom senaste dagarna att jag blivit mer svag de senaste året i mina muskler. Saker som var lätta förut klarar jag knappt av. Om de vart så länge eller att de är först nu jag märker de är svårt att säga. Dock så kräver kroppen mer vila och lugn och ro. Och minnet är ett problem som växer… och även förmågan att koncentrera sig. Men de är som de är.

Men nu är de jul och jag tänker lägga alla bekymmer på hyllan till nästa år vad de gäller sjukvård och försäkringskassa och alla andra jobbig saker. De behövs. För att kunna ladda energi till kommande problem.

Till sist innan ni går under varje inlägg finns olika alternativ att klicka i, gör gärna de så jag ser vad ni tycker eller lämna ett litet spår i form av en kommentar.

GOD JUL alla mina läsare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar