lördag 2 oktober 2010

Jakten på diagnos del 1 100927

Läkarbesök hos underläkare ”R”. Började med samtal och han frågade varför jag var där och berättade om hur illa behandlad jag blivit av min tidigare läkare och att han inte ville utreda. För att han anser att fibro inte finns.
Gav ”R” min lista på symptom/problem jag har. Han läste och ställde lite frågor. Sen vart de en noggrann undersökning. Han kollade balans och massa annat. Tryckte även på massa ställen på kroppen. Gjorde verkligen ont. Även ett bra tag efter. Sen vart de blodprovstagning och sedan tillbaka till läkaren. Proverna som var klara var normala resten av proverna skulle ta lite tid, svar på dom skulle jag få via brev eller besökstid. Han skrev ut medicin till mig, Och talade om att de är fibromyalgi jag har. Dock var de svårt att förstå vad han sa. Då han inte pratade/förstådd så bra svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar