lördag 2 oktober 2010

Jakten på diagnos del 2 100928

Läkare ”R” ringer. Han ville tala om att han pratat med sin handledare. Och att remiss är skickad till neurologmottagningen. Då han var lite osäker på vad mina balans och koncentrations problem berodde på. Försökte förklara att mina balansproblem har jag haft länge och de är inget neuroligiskt, och att magnetröntgen har gjorts. Men eftersom han ej har tillgång till mina sjukhusjournaler så ville han ändå att jag gick till neurologen.  Han var även nu osäker på om de är fibromyalgi jag har så. För de kan ju vara något annat. Så de verkade som att diagnos ville han vänta med.

Ringde upp vc och pratade med en sköterska då han skrivit ut värkmedicinen i tablett form och jag ville ha brusform. Hon skulle prata med han om de. Bad även henne förklara vad han sagt i telefon annars hade jag inte fattat de jag skrivit om ovan. Och hon kunde inte se att han skrivit något om fibro, Så då har jag väl inte. Dock kunde hon se att han skrivit ett intyg åt mig. Hoppas de kommer snart.
Känns konstigt på något sätt att ena dagen får man en diagnos och nästa dag så har jag inte den diagnosen längre.

Väldigt märklig. Gör en verkligen förvirrad. Hoppas intyget ger lite klarhet i hur han tänker.  Soc, Team Linus och Ams väntar ju också på besked vad läkaren kommit fram till och vad ska jag säga… Att de kanske är fibro eller jag vet inte. Kan ju i alla fall tala om att jag ska till neurologmottagningen.  Och säga att jag väntar på intyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar